Συχνές ερωτήσεις

Βρείτε απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με την μέθοδο σχεδίου και ζωγραφικής ABC, τον τρόπο εκμάθησης και μελέτης καθώς και άλλες συχνές ερωτήσεις.

Εγώ δεν έχω ταλέντο. Πώς θα τα καταφέρω να μάθω να ζωγραφίζω;

Το σχέδιο δεν είναι θέμα “ταλέντου”. Είναι μια ΕΜΦΥΤΗ ικανότητα που έχει κάθε άνθρωπος, διότι αν δεν μπορούσαμε να σχεδιάσουμε ένα “κουλουράκι” και μερικές “μαγκουρίτσες”, όπως μας ζήτησαν στο σχολείο όταν μαθαίναμε να γράφουμε, θα ήταν αδύνατο να γράψουμε έστω και το όνομά μας. Το ταλέντο είναι προνόμιο μόνο των μεγάλων δημιουργών, οι οποίοι είναι ελάχιστοι, σε όλες τις Τέχνες.

Πως θα με βοηθάει ο καθηγητής;

Ο καθηγητής βρίσκεται πάντοτε δίπλα σας, διορθώνοντας τις εργασίες σας και υποβάλλοντας τις παρατηρήσεις του. Παράλληλα, οι μαθητές επωφελούνται από τις διορθώσεις του καθηγητή τους πάνω στα σχέδιά τους, τις σημειώσεις και τις υποδείξεις του, ενώ μπορούν να ανατρέχουν σε αυτές και να τις συμβουλεύονται οποτεδήποτε κρίνουν απαραίτητο, διατηρώντας τις έτσι στη μνήμη τους καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους ή και αργότερα. Συγχρόνως σε τακτά χρονικά διαστήματα υπάρχουν συναντήσεις με τον καθηγητή για να λύσετε οποιαδήποτε επιπρόσθετη απορία έχετε. Ενώ μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί του και μέσω email. Τα παραπάνω αποτελούν και τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της Μεθόδου ABC και τα οποία την καθιέρωσαν διεθνώς ως την πιο ευέλικτη και αποδοτική μέθοδο μελέτης Σχεδίου και Ζωγραφικής.

Και θα μπορώ να σχεδιάζω και να ζωγραφίζω ωραία;

Το καλό σχέδιο είναι απλά θέμα αντίληψης και λογικής. Και ανάλογα με το πόσο καλλιεργημένος είναι κανείς, ανάλογα με το αν είναι καλαίσθητος ή όχι, ανάλογα με το αν διαθέτει περισσότερη ή λιγότερη ευαισθησία, θα μπορεί να σχεδιάζει ωραιότερα ή λιγότερο ωραία. Σ’ αυτή την κατηγορία μάλιστα εντάσσονται και οι καλοί επαγγελματίες ζωγράφοι. Εξάλλου, όπως ακριβώς κάποιοι άνθρωποι μπορούν και εκφράζονται καλύτερα από άλλους στον προφορικό και το γραπτό λόγο, έτσι και στο σχέδιο η ζωντάνια και η έκφραση του έργου τους εξαρτώνται αποκλειστικά από την προσωπικότητά τους.

Το χέρι μου τρέμει και δεν είναι σταθερό. Μπορώ να μάθω να σχεδιάζω σωστά;

Αυτό ίσως να οφείλεται στην έλλειψη εξοικείωσης. Η σιγουριά στη σκέψη οδηγεί και σε σιγουριά του χεριού.Αν όμως οφείλεται σε άλλους παράγοντες, να γνωρίζετε ότι εκείνο που έχει σημασία δεν είναι η δεξιοτεχνία του χεριού, αλλά η ποιότητα του έργου: η αντίληψη του ζωγραφικού ενδιαφέροντος, οι τόνοι, το χρώμα, κλπ.Ο μεγάλος ιμπρεσιονιστής ζωγράφος Ρενουάρ ζωγράφισε τα πιο περιζήτητα έργα του στο τέλος της καριέρας του, όταν έπασχε από παραμορφωτική αρθρίτιδα, όταν για να ζωγραφίσει έδενε τα πινέλα που χρησιμοποιούσε στο αντιβράχιο.

Δεν έχω αντίληψη των αναλογιών. Πώς θα μπορούσα να σχεδιάσω;

Αν γυρίσετε το βλέμμα σας στο δρόμο, μπορείτε να διακρίνετε αν ένα κτίριο είναι ψηλότερο ή χαμηλότερο από ένα άλλο, αν τα παράθυρά του είναι φαρδύτερα ή μεγαλύτερα. Το μόνο που χρειάζεται λοιπόν να κάνετε είναι να συνηθίσετε να αποτυπώνετε αυτές τις παρατηρήσεις σας με το μολύβι σας πάνω στο χαρτί τραβώντας λίγες απλές γραμμές. Είναι μια συνήθεια που γρήγορα θα αποκτήσετε με την κατάλληλη καθοδήγηση της ABC, φέρνοντας στην επιφάνεια μια ικανότητα που υπάρχει μέσα σας αλλά την είχατε αφήσει να ατονήσει.

Έχω αφήσει προ πολλού το σχολείο. Δεν είμαι πολύ μεγάλος για να αρχίσω τώρα;

Ο ενήλικας έχει το πλεονέκτημα της αναπτυγμένης κρίσης και της θέλησης. Έτσι, μπορεί να καταλάβει ευκολότερα τη λογική και τη θεωρία του σχεδίου. Και εφαρμόζοντας τη μεθοδικότητα που έχει αναπτύξει στη ζωή του στις άλλες ενασχολήσεις και επιδόσεις του, θα μπορέσει πολύ εύκολα να εφαρμόσει το σύστημα της ABC και να πετύχει αποτελέσματα αληθινά εκπληκτικά! Εξάλλου, αν είστε συνταξιούχος, η ABC θα σας προσφέρει ένα ευχάριστο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον χόμπυ, δίνοντας άλλη αξία στον ελεύθερο χρόνο σας.

Μήπως το παιδί μου είναι πολύ μικρό για να ξεκινήσει;

Το κυριότερο χαρακτηριστικό των παιδιών είναι η εξαιρετική ικανότητα αφομοίωσης. Αυτή η ικανότητα αντισταθμίζει απόλυτα την έλλειψη αναπτυγμένης κρίσης και μεθοδικότητας. Επιπλέον, το παιδί που μαθαίνει να σχεδιάζει από μικρό, γαλουχείται με την ιδέα της Τέχνης από τα πρώτα του βήματα, γεγονός το οποίο είχε ανέκαθεν ιδιαίτερη σημασία στην καλλιέργεια των τεχνών.Η Νέα Μέθοδος ABC Σχεδίου και Ζωγραφικής απευθύνεται σε ηλικίες από 12 ετών και πάνω.

Δεν έχω σχεδόν καθόλου ελεύθερο χρόνο. Πώς μπορώ να μελετήσω;

Η μελέτη της ABC δεν απαιτεί πολύωρη ενασχόληση. Αρκούν λίγα λεπτά της ώρας κάθε μέρα -ακόμα και κάθε δύο-τρεις μέρες- εφόσον η μελέτη γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες της Μεθόδου. Με τον τρόπο αυτό η μελέτη γίνεται ψυχαγωγία, προσφέροντας ξεκούραση στο διάλειμμα από τη δουλειά ή μετά από αυτή. Και η ψυχαγωγία αυτή είναι εποικοδομητική, προσφέροντας ικανοποίηση και ευχαρίστηση. Με την ABC δεν υπάρχουν όρια στο χρόνο και το χώρο μελέτης και εξάσκησης: Όποτε έχετε λίγο ελεύθερο χρόνο, όπου κι αν βρίσκεστε, η ABC θα γίνει ο αγαπημένος σας σύντροφος.

Το χέρι μου δεν πάει. Πώς θα μάθω όταν δεν μπορώ να τραβήξω ούτε μία γραμμή;

Εάν νομίζετε ότι το χέρι σας “δεν πάει”, αυτό οφείλεται στο ότι δεν έχετε συνηθίσει να κατευθύνετε το χέρι σας στο σχέδιο. Από τη στιγμή που θα το συνηθίσετε με τον απλό τρόπο που σας μαθαίνει η ABC, δεν θα αντιμετωπίσετε ξανά πρόβλημα υπακοής του χεριού: θα αποκτήσει και στο σχέδιο γρήγορα την ίδια άνεση και σιγουριά που έχει σε τόσες άλλες εργασίες, που ορισμένες είναι ίσως ακόμα πιο λεπτές και δύσκολες.Η επιδεξιότητα στο χέρι είναι συνδυασμός εκπαίδευσης και εμπειρίας: όλοι οι άντρες ξυρίζονται με άνεση και ταχύτητα, όπως ακριβώς οι γυναίκες μπορούν να ράβουν πολύ επιδέξια ή να κεντούν.

Αποτελεί ιδιαίτερο επαγγελματικό εφόδιο η γνώση σχεδίου ή ζωγραφικής;

Φυσικά! Το να μπορεί κανείς να σχεδιάζει καλά είναι απαραίτητη προϋπόθεση για όσους επιθυμούν να σπουδάσουν και να εργαστούν ως Μηχανικοί ή Αρχιτέκτονες, τόσο κατά τη διάρκεια των σπουδών και τη μετέπειτα σταδιοδρομία τους, όσο και για τις εξετάσεις εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο (Πανελλαδικές Εξετάσεις) όπου το Σχέδιο εξετάζεται ως Ειδικό Μάθημα. Ακόμα και για όσους δεν επιθυμούν να ασχοληθούν με τις Επιστήμες αυτές, η γνώση σχεδίου έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη επίδοση στα τεχνικά μαθήματα του σχολείου και ανάλογη βαθμολογία. Ωστόσο, το σημαντικότερο εφόδιο που προσφέρουν οι σπουδές με την ABC είναι η ικανότητα να σκέπτεται και να ενεργεί κανείς μεθοδικά, να παρουσιάζει τις εργασίες και τα γραπτά του με καλαισθησία και να εντυπωσιάζει με τον τρόπο αυτό.

 

Μήπως όμως το παιδί παραμελήσει τα μαθήματά του;

Το σχέδιο αποτελεί διασκέδαση για το παιδί, ενώ για την επίτευξη του σκοπού αυτού αρκούν λίγα λεπτά την ημέρα: στο διάλειμμα από τη μελέτη, περιμένοντας για το φαγητό, το βράδυ στο κρεβάτι, ακόμα και όταν βρίσκεται με τους φίλους του. Και η μελέτη αυτή μπορεί να έχει εφαρμογή σε όλες τις καθημερινές του ασχολίες, όπου μπορεί να βγάλει το μπλοκάκι του και να σχεδιάσει κάτι που βλέπει ή σκέφτεται: να σχεδιάζει τους φίλους του, το τοπίο ή κάποιες φιγούρες στην εκδρομή ή στην έξοδό του, τους κολυμβητές και τις κολυμβήτριες στην παραλία, ακόμα και ένα ενδιαφέρον θέμα όταν ταξιδεύει με το τρένο ή το λεωφορείο. Με αυτή την “περιστασιακή μελέτη”, ο μαθητής μπορεί να βελτιώσει την επίδοσή του, ενώ η τακτική αυτή είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη και για τους ενήλικες που διαθέτουν ελάχιστο ελεύθερο χρόνο.

Είναι δυνατό να μάθει κανείς με αυτοδιδασκαλία & αλληλογραφία;

Οι περισσότεροι μαθητές της ABC -και πολλές φορές οι καλύτεροι- είναι κάτοικοι επαρχιακών πόλεων, οι οποίοι δεν έχουν δει ποτέ από κοντά τον Καθηγητή τους. Όμως ο Καθηγητής βρίσκεται πάντοτε δίπλα τους, διορθώνοντας τις εργασίες τους και υποβάλλοντας τις παρατηρήσεις του. Παράλληλα, οι μαθητές επωφελούνται από τις διορθώσεις του Καθηγητή τους πάνω στα σχέδιά τους, τις σημειώσεις και τις υποδείξεις του, ενώ μπορούν να ανατρέχουν σε αυτές και να τις συμβουλεύονται οποτεδήποτε κρίνουν απαραίτητο, διατηρώντας τις έτσι στη μνήμη τους καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους ή και αργότερα. Εξάλλου, κατά την προφορική διδασκαλία θα ήταν αδύνατο να αφομοιώσει κανείς όλα όσα μπορεί να κατανοήσει και να γνωρίσει μελετώντας τα Τεύχη της ABC, τα οποία παρουσιάζουν τα θέματα με ιδιαίτερη σαφήνεια και μεθοδικότητα. Τα παραπάνω αποτελούν και τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της Μεθόδου ABC και τα οποία την καθιέρωσαν διεθνώς ως την πιο ευέλικτη και αποδοτική μέθοδο μελέτης Σχεδίου και Ζωγραφικής.